Succesverhaal: Silvijn Hulshof
Silvijn heeft uit liefde voor het vak zijn baan als rijinstructeur weer opgepakt naast zijn huidige functie als facilitair medewerker. “Ik vind elke dag weer uitdaging in mijn beroep.”
Silvijn bekleedde de functie als rijinstructeur als eens eerder, van 1995 tot 2000 welteverstaan. Maar na een aantal jaren afwezigheid, maakte Silvijn zijn herintrede in de rijbranche en heeft hij zijn passie weer gevonden.
Terug in de rijbranche
In 1995 haalde Silvijn zijn papieren bij de BOA en is hij aan de slag gegaan als rijinstructeur voor een aantal jaar, maar na ruim 10 jaar pakte Silvijn zijn oude beroep weer op naast zijn huidige functie als facilitair medewerker. “Via Gijs Kantelberg, directeur van De VerkeersAcademie, ben ik in contact gekomen met Riny wie uiteindelijk mijn docent is geworden.” De rijbranche heeft een grote ontwikkeling meegemaakt, net al de manier van lesgeven en verkeersveiligheid. “De branche is in positieve zin heel erg veel veranderd. Je werkt nu met échte leerlingen, je zit veel dichter op de persoon dan voorheen. Toen ik in 1995 mijn examens deed had ik een examinator die speelde als leerling. Dat toneelstukje is gelukkig verleden tijd.”
Een lange weg
De weg naar rijinstructeur had een aantal hobbels voor Silvijn. Na een moeizame start in de opleiding elders, besloot hij deel 3, het praktijkles geven en stage, te volgen bij De VerkeersAcademie. “Ik heb een hele fijne ervaring gehad met De VerkeersAcademie. De begeleiding was top en mijn praktijkdocent Riny is echt een kanjer, net als mijn praktijkinstructeur Reinier!” Ook dankzij corona was het een lange weg voor Silvijn, maar met een top resultaat. “Ik geef nu voor mijn 2e week les bij Verkeersschool Wierbos en ik hoor alleen maar tevreden leerlingen.”
Ontwikkeling als rijinstructeur
“Net als de opleiding bij De VerkeersAcademie, heb ik ook mijn herintrede in de rijbranche als zeer prettig ervaren. Ik ontwikkel mij nog elke dag. Als rijinstructeur krijg je namelijk te maken met een diversiteit aan type leerlingen, welke allemaal een bepaalde begeleiding nodig hebben.” Het signaleren en het anticiperen op de leerlingen is een groot onderdeel van de functie en daar wordt dan ook veel aandacht aan besteed tijdens de opleiding. “Mensenkennis, begrip en geduld zijn belangrijke factoren in mijn werk. Ik ben een echt mensenmens en ik leer nog elke dag van mijn leerlingen. Ik zie mijn functie dan ook als een maatschappelijke functie waarbij ik mijn leerlingen verder breng. Op de weg, maar ook als mens.”